Predstavte si, že sa počas krásneho slnečného prázdninového rána zobudíte na príjemnú vôňu z kuchyne, keď ste na prázdninách u babky. Je sedem hodín. Zvykom je, že ak nechodíte do roboty alebo nevstávate do školy, v lete o siedmej nevstávate. To je fakt. Moji starí rodičia sa už o siedmej vracajú z mesta a pri šálke kávy absorbujú správy z rádia Slovensko. Po vypnutí rádia nasledujú ich vlastné správy, v ktorých nezabudnú spomenúť všetky oblasti, ktoré vás môžu zaujímať. Aby nechýbal aj takzvaný infotainment – informácie spojené so zábavou, správy sú vedené formou dialógu, pričom jeden z moderátorov (môj starý otec) drží v ruke noviny a moderátor číslo dva (moja stará mama) číta časopis. Ranný prehľad správ začína.
Z politiky: „Mamko... A počula si, že Putin zvýšil ceny ropy?“. „No... krásne. Ta nič, pujdzeme natankovac na Ukrajinu...“
Z ekonomiky: „No... a v Lidli akcia na mľiko...“ „A odkedy?“ „Tu píšu, že od piatku.“ „Pujdzeme! Jak pujdzeme od dochtora!“. Nádherné premostenie do témy: medicína...
Z medicíny: „No... mamko... zdraželi tabletky...“ „No... ozda neumreme...“
Z oblasti slovenskej a svetovej kuchyne: „Čo si dnes dáme na obed?“ „A čo je v časopise?“ „No... Je tu recept na tortu s polevou s jahodami... A dajake falošne tiramisu...“ „No... Ta zrobim guľaš.“ „Výborne!“
Z náboženstva: „Panebože!“ „Bože, ta co?“ „Bože, ta nevyšla Športka.“ „Panebože...“
Zo školstva: „Mamko... A kedy ten náš študent ide do ďalekej Trnavy?“ „23.septembra!“ „Hm... Aj ja by som chcel...“
Z počasia: „Milan? Idzeme na poľo? Nebudze padac?“ „Ne!“
Zo športu: „Idzeme pešo?“ „Noa jak? Zdravotná prechádzka!“
A na záver z kultúry: „A večer čo dávajú?“ „Na Jojke ide akčný film s tým hercom....“ „S ktorým?“ „S tým co bul Kuriér.“ „No... Ta popatrime ne?“
Je správne odpisovať dôchodcov ? Vždy sa aj medzi nimi nájdu rozhľadení ľudia, ktorí celý deň nenadávajú, ale reálne niečo robia a vyplnia si čas tak, že majú bohatý spoločenský život, domácnosť v poriadku a ešte im ostanú nervy aj na filozoficko – politicko – športové debaty s ich vnukmi. Ich vnímanie tohto sveta býva často originálnejšie ako v publicistických reláciách našich televízií. A bez zbytočných reklám.